Godt nytår! Og en billedkavalkade fra året der gik

Året startede i ro og mag med kæreste-weekend i fine Malmø

2018 har uden overdrivelse været det vildeste år i mit liv. Godt nok blev jeg student i 17, og det var da også med til at gøre sommeren ret så fantastisk-  men netop studentertiden gjorde at første halvdel af året var fyldt til randen med skolearbejde, og anden halvdel af året gik med at knokle i bageren, for at kunne få råd til det helt vilde sabbatår. I 2018 blev det tid til at nyde frugten af alt arbejdet.

‘Det helt vilde sabbatår’ kunne meget vel være overskriften for mit 2018, som mest af alt har været fyldt med rejser og oplevelser. 7 ud af 12 måneder har jeg tilbragt uden for Danmarks grænser. Jeg kniber stadig mig selv i armen engang imellem, og forstår ikke rigtig at jeg kan være så heldig, at min søde svigerfamilie vil have mig med en tur jorden rundt. Jeg må have været virkelig god i mit tidligere liv.

Det nye år vil fortsat være præget af rejselivet. Vi har Mexico, Guatemala, Belize og endnu mere af USA til gode. Og så smutter Emil og jeg på ferie fra ferien, for vi skal på krydstogt i Caribien med min familie til februar. Vi glæder os til det hele. Især glæder jeg mig til at se dem hjemmefra, for der går ikke en dag uden de er i mine tanker.

Året 2018 blev også fødselsåret for bloggen her. Jeg er kommet til at holde af at dele, og skrivningens terapeutiske effekt, men blogger betragter jeg ikke mig selv som. Og hvornår er man egentligt det? I kraft af at man har en blog? Så er det i hvert fald en nem en, at skrive på CV’et. Jeg vil fortsætte med at lægge arbejde i bloggen her, og så håbe, at nogle af jer har lyst til fortsat at læse med. Det er i hvert fald så dejligt, når i liker og kommenterer – TAK for det!

Jeg håber at i alle er kommet godt ind i det nye år, og vil gerne sige af hjertet tak fordi i læser med <3

2018 i billeder:

Med lillesøster og far gik årets skiferie til Idrefjäll i Sverige – Den bød bl.a. på solskin på pisten og vafler i hytten, så en skiferie lige efter mit hjerte. Ved en fejl var jeg kommet af sted uden min telefon, men i retroperspektiv var dette noget af det bedste, det kunne ske. I stedet for at være tilstede alle andre steder, havde jeg fuld fokus på at hygge mig i nuet.

Nu jeg ser kamerarullen igen, tegner der sig et Sveriges tema for årets første måneder. Foruden kæresteweekend og skiferie bød nabolandet nemlig også på sheltertur i bidende kulde. Vi lavede “brunch” over bål og nød den smukke natur. Emil og jeg var ret gode til den slags små udflugter, inden vi tog afsted, det må vi blive igen.

I anledningen af Emil’s 22 års fødselsdag, og min snarlige afrejse mod varme himmelstrøg, var vi en weekend smuttur i yndlings Berlin. Mener at det var ugen inden, at jeg skulle afsted, så weekenden var fyldt med “jeg kommer til at savne dig” og kys.

Mini-guide til Berlin kan i øvrigt findes her , hvis i er så heldige at skulle aflægge favoritbyen min et besøg.

Her står vi så, min rejsemakker Julie og jeg. Glinsende af sved i turisthelvede aka. ‘Golden Palace’ i Bangkok. Aldrig havde vi rejst så længe, og aldrig havde vi rejst sammen. På tre måneder lærte vi meget – om os selv, om hinanden, om forskelligheder og om at være væk hjemmefra. Rejserute findes her

Vi blev kastet lige ud i det hele, som fx 15km cykeltur rundt i Bangkok og vild jungletrekking i Umphang

Men heldigvis var der også masser af tid til afslapning…

Postkort fra de thailandske øer: her, her og her

Nye kæmpe venner! Fantastisk oplevelse at besøge Happy Elephant Home, som redder elefanterne fra elefantrindnings-industrien.

At stå på egne ben, prøve nye ting og udfordre grænser gik vist hen og blev et gennemgående tema. Fx på scootertur i Vietnam. Faktisk gik jeg hen og blev så glad for at køre scooter, at Emil og jeg overvejer at leje to og tage på kærestetur når vi kommer til Ixtapa her sidst på ugen.

Det hårdeste og mest grænseoverskridende var uden tvivl at tilføje bjergbestiger til CV’et. Tre dage på Rinjani blev det til, og selvom det var hård, så gjorde jeg det gerne igen.

Til gengæld forelskede jeg mig så meget i Sydøstasien og især Indonesien, at jeg ikke er i tvivl om, at jeg må tilbage dertil.

Der var dog en derhjemme der trak lidt, så på det punkt passede det vist meget godt, at ‘ude er godt, men hjemme er bedst‘.

Den danske sommer var heldigvis også lækker varm, men det meste af tiden blev brugt ved den lille grønne, for der skulle jo flere penge i (rejse)kassen.

Savnede, Savnede veninder. Man kan godt blive lidt trist til mode, over at befinde sig på den anden side af jorden i forhold til alle yndlingsdamerne – Men jeg var jo klar over at det ville blive sådan, så sommeren var fyldt med gode aftaler.

Med min egen familie gik sommerens ferie afsted i autocamper rundt i Italien, bla. forbi fine Lucca.

Mini-guide til Toscana: her

Yndlings-hundeven var selvfølgelig også med. Gisp, hvor jeg savner at have hund omkring mig.

Nye venskaber nød jeg godt af i 2018, og heldigvis besøgte mine jyske rejseveninder mig et par dage i august. Tak til Emil, for tålmodighed nok til at dele en 2-værelses lejlighed med fire piger.

En anden stor august-begivenhed var Haven-festival for 2. år i træk. To gange, så er det vel en tradition? Jeg håber på at kunne være hjemme i tid til årets festival.

August var den travleste måned nogensinde, primært præget af rejseforberedelser og nedpakning. Så det hjalp ikke just, at vi havde fyldt den sociale kalender til randen også, men sådan er det jo, når man gerne lige vil nå at sige ordentligt farvel til alle ens kære. Her er jeg på regnvejsgåtur ved Emil’s mormors sommerhus.

Og så gik det endelig løs! #jordenrundtpaahjul-holdet trillede ud i verden med en måneds mellemrum, og det har været fart på siden da. Jeg vil spare jer for højdepunkterne fra vores tur, for det ville kun gøre dette indlæg længere, end det i forvejen er…

Endnu engang vil jeg gerne ønske jer glædeligt nytår fra Mexico City.

2 Replies to “Godt nytår! Og en billedkavalkade fra året der gik”